ОНАЗ
menu

Анотації вибіркових дисциплін циклу професійної підготовки магістра

Конфліктно-керовані системи

Метою викладання навчального курсу є підготовка магістрів до ефективного застосування методів конфліктних систем та оволодіння практичними навичками вирішення прикладних завдань інтелектуального аналізу даних.
Цілі курсу:
– оволодіння основними поняттями конфліктних систем;
– оволодіння методами та підходами побудови ігрових моделей конфліктно-керованих систем;
– ознайомлення з сучасними програмними засобами розробки інтелектуальних систем;
– набуття практичних навичок по роботі з сучасними програмними засобами розробки керованих систем;
– набуття фахових навичок формалізації задачі у чистих або змішаних стратегіях;
– визначення єдиної рівноважної ситуації серед декількох за додатковими критеріями.
Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:
1. Основні засади теорії ігор.
2. Диференціальні ігри.
3. Теорія статистичних ігор.


Проектування та розробка ERP-систем

В даний час вдосконалення корпоративного управління стає ключовою стратегічним завданням розвитку і життєдіяльності будь-якого підприємства. Впровадження ERP-системи передбачає автоматизацію та синхронізацію всіх бізнес-процесів і ресурсів компанії, а не орієнтацію на конкретній сфері діяльності.
В рамках курсу розглядаються загальні принципи та стратегії управління підприємством, історія розвитку та призначення ERP-систем, особливості сучасного ринку ERP-систем, концепція ERP-систем в масштабі підприємства, принципові можливості ERP-системи, функції ERP-систем, архітектура ERP-систем, особливості модульної архітектури ERP-системи.


Математичні методи оптимізації

Метою викладання навчальної дисципліни «Математичні методи оптимізації»  є надання студентам магістратури математичного апарату оптимізації для розв`язування практичних задач з використанням основних положень загальної методології, методів та моделей, які реалізуються за допомогою сучасних комп`ютерних систем.
Цілі курсу:
- оволодіння методами розв`язання основних типів задач оптимізації;
- набуття навичок формалізації задачі прийняття рішень та вибору відповідного методу оптимізації в залежності від структури математичної моделі;
- оволодіння фаховими навиками до виконання постановки, алгоритмізації та розв`язку основних типів оптимізаційних задач;
- ознайомлення з сучасними інструментами і програмними засобами для розв`язку оптимізаційних задач.
Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:
1. Математичні основи методів оптимізації.
2. Застосування методів оптимізації в інженерних задачах.


Сучасні технології в Internet of Things

Курс призначений для вивчення принципів та прийомів проектування та розробки програмних додатків Internet of Things,  формування системи знань студентів в області Internet of Things та цифрових технологій. В дисципліні основний акцент робиться на розумінні фундаментальних концепцій і механізмів, які лежать в основі функціонування Internet of Things. Основною метою курсу є формування знань, умінь і навичок студентів у галузі Internet of Things, обробки великих даних, використання програмно-технічних комплексів для створення, програмування та використання розумних пристроїв на базі контролерів. У курсі розглядаються питання пов'язані із основами  Інтернет програмування, принципами та підходами до створення та програмування розумних пристроїв з використанням мікроконтролерів Arduino, Raspberry Pi. Метою проведення лекційних занять є ознайомлення студентів з теоретичними питаннями щодо проектування та впровадження ІоТ в сучасному суспільстві. Мета проведення лабораторних занять полягає у тому, щоб виробити у студентів практичні навики при роботі із апаратно-програмними засобами, які дозволяють управляти апаратно частиною та розробляти програмні засоби для подальшій інтеграції  їх в Internet of Things.


Методологія підтримки рішень в інженерії програмного забезпечення

Метою викладання навчального курсу є підготовка магістрів оволодіння магістрами ефективними методами та підходами, що дозволяють застосовувати критерії побудови множин оптимальних рішень та оптимізувати обробку експертної інформації, результатів голосування, використовувати методи їх ранжування.
Цілі курсу:
– оволодіння основними поняттями прийняття рішень;
– ознайомлення з сучасними програмними засобами прийняття інженерних рішень;
– набуття практичних навичок по роботі з сучасними програмними засобами розробки програмованих систем;
– набуття фахових навичок щодо побудови множин оптимальних рішень та оптимізації обробки експертної інформації;
– визначення результатів голосування, використання методів їх ранжування.
Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:
1.  Основні засади прийняття рішень.
2.  Критерії прийняття рішень.


Методологія і технології розробки та впровадження програмних систем

Мета даного курсу -  це навчання гнучкому світогляду, гнучким підходам до розробки продукту і організації гнучких проектів. Програма підходить як для тих, хто вже знайомий з даними методами і має досвід роботи в гнучких проектах, так і для новачків, які тільки планують або починають працювати з Agile Scrum.
Баланс трьох компетенцій, якими повинен володіти менеджер IT-проекту: життєвий цикл проекту, гнучкі методології і софт скіли для комунікації з командою і замовниками.
Курс призначений для тих, хто планує впроваджувати гнучкі методології (Scrum, XP, Kanban) в своєму проекті або організації, а також для тих, хто хоче порівняти свої способи роботи з кращими практиками індустрії.
Освоєння Agile-концепції і гнучких практик дозволить організувати проект найбільш ефективно. Ви отримаєте відповіді на всі питання, актуальні для початківців та проектних менеджерів, які бажають будувати роботу на базі Agile/Scrum.


Розробка програмного забезпечення хмарних платформ

Основу розробки програмного забезпечення хмарних платформ складає вивчення програмування контейнерів в середовище системи Docker. Подальше вдосконалення та масштабування технології розробки ПЗ передбачає використання кластеру контейнерів в середовище системи Kubernetes.
В якості інструментарія автоматизації циклів розробки ПЗ використовується система безпереривної інтеграції та безпереривної доставки Jenkins. В якості тестового завдання пропонується поетапна розробка контейнерів, які використовують пакет Lapack, розміщення контейнерів в репозитаріях та отримання бенчмарків при їх виконанні на різних платформах. Паралельні та розподілені версії пакету Lapack використано для організації обчислень на кластері контейнерів в середовище системи Kubernetes.
Курс передбачає огляд концепції відкритого програмного забезпечення хмарних технологій на основі широко розповсюдженої технології OpenStack. Програмне забезпечення OpenStack включає в себе обчислювальні сервіси (Nova), сервіс контейнерів (Zun), функціональний сервіс (Qinling). Для забезпечення ресурсу хмарної пам'яті використовується система Swift для зберігання об'єктів, для забезпечення блокової пам'яті Cinder, для забезпечення поділу файлових систем Manila. Для забезпечення мережевих ресурсів хмарних технологій використовується Neutron.


Інтелектуальні технології в Інтернет та Semantic Web

Програма навчальної дисципліни  “Інтелектуальні технології в Інтернет та Semantic Web” передбачає вивчення мов і технологій структурного та семантичного представлення даних і знань в Web (XML і сімейство XML-технологій, RDF, RDF Schema, OWL); інженерію і менеджмент онтологій; принципи і архітектуру Semantic Web; підходи до інтелектуального пошуку інформації в Інтернет; моделі пошуку інформації в Інтернет, реалізовані в сучасних пошукових системах; підходи до автоматичної персоналізації користувача; основні засоби адаптації надання Web-ресурсів; популярні методи виявлення знань в Інтернет; особливості процесів, які самоорганізуються та відбуваються в сучасних соціальних мережах.
Метою викладання навчальної дисципліни є ознайомлення з концептуальними засадами теорії і практики використання інтелектуальних інформаційних технологій; формування системи знань про принципи роботи інтелектуальних технологій в Інтернет; формування навичок самостійної роботи з використанням інтелектуальних технологій.
Під час практичних та лабораторних занять студенти отримують практичні навички створення XML-, RDF-, RDFS -документів, побудови онтологічної моделі знань в предметній області з використанням застосунку Protégé, використання алгоритмів пошуку асоціативних правил з метою виявлення нових знань, дослідження моделей соціальних мереж


Програмне забезпечення робототехнічних систем

Курс призначений для вивчення принципів та прийомів проектування та розробки програмних додатків робото-технічних систем. Включає питання розробки, розвитку та використання програмних інтерфейсів  керування робото-технічними  системами. В дисципліні основний акцент робиться на розумінні фундаментальних концепцій і механізмів які лежать в основі функціонування програмних комплексів інтелектуальних робото-технічних систем.  Проектування інтерфейсів здійснюється з використанням стандартних мов програмування МЕК. Виконання практичних завдань дозволить отримати практичні навички по реалізації програмних проектів керування робото-технічними системами, вміння аналізувати та систематизувати інформацію та виробить у студентів практичні навики при роботі із апаратно-програмними засобами, які дозволять управляти робото-технічними системами.


Сучасні технології баз даних

Курс Сучасні технології баз даних для магістрантів спеціальності Інженерія програмного забезпечення призначений для вивчення сучасних технології  та методів моделювання довільних предметних областей на основі різноманітних моделей даних та отримання навичок застосування алгоритмів створення структур даних, що відповідають певним моделям. Дисципліна Сучасні технології баз даних для магістрантів є вихідною, що вивчається на шостому курсі і завершує освіту магістра.
Основа курсу – математичні методи проектування схем даних, засновані на семантичному аналізі опису довільних предметних областей, що надає переваги у практичній роботі. Магістранти отримують потужний метод алгебри понять та предикатів, що дозволяє проектувати схему даних одразу у п’ятій нормальній формі без використання рутинної процедури нормалізації, причому не лише для реляційної моделі даних, а й об’єктної, адже кожен предикат довільної предметної області рівнозначно моделює як відношення, так і клас, що є тотожними категоріями в такому методі.


Створення інтерактивних медіа-систем

Основна відмінна риса сучасних медіа - інтерактивність, тобто можливість традиційних споживачів інформації ставати її виробниками. Найбільш активні представники аудиторії беруть участь в інформаційному діалозі, створюють власні комунікаційні канали, які найбільш повно задовольняють їхні потреби та інтереси.
Курс призначений для вивчення основних принципів та сучасних технологій створення інтерактивних медіа-систем.  Розглядаються особливості процесу створення інтерактивних додатків для медіа-видань, медіа-презентацій та віртуальних турів. В рамках курсу проводиться аналіз інтерактивних медіа-додатків та знайомство з технологією віртуального світу. Приділяється увага таким питанням як: основи використання інтерактивних медіа у маркетингу; технології RSS в розробці інтерактивних web-сайтів; особливості функціонування пірінгових файлообмінних мереж та сучасні клієнтські додатки для їх використання; технологія Wikimedia; способи використання SMS та IVR технологій.


Сучасні архітектури програмного забезпечення

Курс призначений для ознайомлення студентів із принципами та прийомами: проектуванням і реалізацією програмного  забезпечення; різними технологіями програмного забезпечення; поняттям архітектури програмних засобів, підходами до її аналізу та побудови; основними сучасними існуючими патернами, програмними засобами їх реалізації, їх характеристиками та особливостями, що дозволить застосовувати ці засоби на практиці ;використанням адекватних метрик якості програмного забезпечення як засобів оцінки якості проектування, оцінкою на відповідність результатів проектування поставленим цілям. Лекції надають студентам матеріали з основних понять архітектури програмного забезпечення, моделюванні та проектуванні програмних продуктів, їх підтримки та супроводу. Лекції доповнюються лабораторними та практичинми заняттями, що надають студентам можливість застосовувати теоретичні знання на практичних прикладах по проектуванню програмних систем, узгодження їх компонентів.


Оптимальне планування послідовності задач

На сьогодні моделювання є одним із найефективніших способів дослідження навколишнього світу. У сфері розроблення програмного забезпечення фахівці широко застосовують різноманітні підходи та методи математичного моделювання. Водночас у практичній діяльності часто трапляються проблеми, що пов’язані з хаотичним розподіленням задач. Одним із найбільш перспективних засобів розв’язання завдань розподілу для широкого класу систем є застосування оптимального планування. Навчальна дисципліна «Оптимальне планування послідовності задач» має на меті надати магістрантам вичерпну методологію знаходження незалежних змінних, оптимальних, з погляду деяких прийнятих умов.
Методологічною основою курсу є оптимізаційні методи та екстремальні задачі. Слухачі курсу ознайомлюються з методикою формалізації оптимізаційних задач планування і способами їхнього розв’язання. Основна увага приділяється методам і алгоритмам, які використовуються в інженерній практиці під час дослідження, проєктування, аналізу функціонування технічних об’єктів і систем. На курсі розглядаються методи оптимізації, орієнтовані на розв’язок задач із дискретними змінними й обмеженнями та з однією дійсною цільовою функцією.


Методи підвищення якості зображень

Масове поширення цифрової техніки зумовлює активний розвиток цифрових методів обробки сигналів. Підсилює цей процес інтеграція сучасних комп’ютерних та телекомунікаційних технологій. Особливого розвитку в умовах сьогодення набувають методи цифрової обробки зображень, оскільки вони становлять значну частину загального трафіку мультисервісних мереж. Вирішення наукових та інженерних завдань під час роботи з візуальними даними вимагає особливих зусиль, спираючись на знання специфічних методів. Тому на сьогодні доцільним та актуальним науково-практичним завданням є діяльність, що пов’язана з удосконаленням сучасних та розробленням нових методів цифрової обробки зображень.
Навчальна дисципліна «Методи підвищення якості зображень» належить до переліку дисциплін вільного вибору магістранта. Навчальна дисципліна є теоретичною основою сукупності знань та умінь, що формують профіль інженера програмного забезпечення в галузі ідентифікації та розпізнавання зображень із використанням сучасних інформаційних технологій. Під час проходження курсу студенти опановують методи розпізнавання образів та цифрової обробки зображень, вивчають способи стиснення та злиття зображень на основі перетворень, здобувають практичні навички з використання методів просторової фільтрації растрів і перетворення Фур’є.

Категорія : Дисципліни кафедри | Додав : Admin (2020-10-30)
Переглядів : 126